Věřím že nadpis vám rozbušil srdce. Aspoň na chvilku, než jste si uvědomili, že nekoukáte na obálku s modrým pruhem. Nezapomínáte ale i vy urgovat své pohledávky?
Sám jsem se mořil s neplatícími klienty docela dlouho. Pekelně mi ubírali energii, působili nedostatek peněz. Byl jsem z toho nešťastný a nechápal proč mi to dělají. Ano, i advokátům klienti dluží peníze.
Neměl jsem hlavně odvahu požádat je, aby mi přece jen zaplatili. Bál jsem se, že se na mně budou zlobit. Ano, i advokát se bojí, že se na něj budou klienti zlobit. Tedy pokud je to advokát s nedostatkem sebevědomí, jakým jsem býval. Poradím vám proto, jak na nezaplacené pohledávky.
Předpokládám, že jste si podle jiného článku odfiltrovali klienty, vzali jste zálohu na začátku práce, jak jsem vám radil ve videu.
Na konci měsíce zjistíte, že někteří klienti vám fakturu nezaplatili. Nečekejte ani minutu a začněte urgovat. Zabere to asi deset minut. Protože máte své klienty rádi, napíšete jim email. Takový, aby je neurazil. Může být i vtipný, třeba tohoto znění
Dobrý den,
Mé čtyři děti pláčou, nemají co jíst. Jak jsem však zjistil, chléb jim nemohu koupit, protože nějakým nedopatřením jste mi neuhradili fakturu č. 20142233 na částku 5.850,- Kč. Pomozte mi prosím nakrmit mé hladovce, než sní mé ruce a já nebudu moci pro vás pracovat.
Anebo jednodušší, ale pořád nadlehčené a hlavně účinné
Dobrý den,
Jistě nějakou nemilou okolností se stalo, že jsem dosud neobdržel 5.850,- Kč na mou faktury č. 20142233. Prosím zkontrolujte, zda jste fakturu dostali a pokud ano, laskavě ji co nejdříve uhraďte.
Jednoduše řečeno, nenechávejte vaše peníze ležet u jiných. Připomínejte se, urgujte. Vychovávejte své klienty. Dejte o sobě vědět, že si vážíte sami sebe, že se o sebe staráte a že jste profesionál.
Víte však, co je na urgencích nejlepší? Máte peníze na úhradu svých složenek a když vám něco zbyde, můžete je utratit. Anebo odložit stranou na nějaký jiný bohulibý účel.
Ale máte je!