Nejsou lidi!

Týká se vás tento výrok obvyklý pro československé socialistické hospodářství? Máte před sebou překážku k úspěchu. Zdolejte ji!

Máte skvělý produkt, našli jste oblast byznysu, která vás baví, máte vizi, neprokrastinujete, máte finanční zázemí, máte parádní grafiku a web, skvěle zvládáte marketing. Sami to ale nezvládnete. Už Pánbůh věděl, že člověk nemá být sám a stvořil Evu. Jak se píše v mnoha chytrých knihách, společně sdílená vize se lépe realizuje, jsme prostě komunitní tvorové a sami sotva zvládneme vytvořit úspěch.

Lidé kolem vás jsou důležití. Věnujte proto velkou pozornost vašim vztahům k nim. Hýčkání klientů je už pod drobnohledem nějakou dobu, říká se tomu CRM. Jen jestli to není proto, že z nich jsou prostě „cejtit prachy“.

Zatím se toho málo mluví o dobrých vztazích se zaměstnanci a dodavateli. Ty druhé taky často vidíme filtrem peněz, aby nám dodali co nejlevněji. Vezměte si za příklad takové super-hyper-gigamarkety.

A zaměstnanci? Na ty zas z podvědomí koukají nálepky „lempl, neschopa a otrava, stejně zdrhne, možná konkurence“, aplikované podle libosti a aktuální nálady. Přitom schopný, spolehlivý a hlavně loajální zaměstnanec tvoří základ dobré firmy. Že takové nemáte? Hledejte a najdete. Zaměstnejte je a vychovejte. Věnujte čas jejich vzdělávání. Dejte jim možnost se realizovat.

Nemusíte investovat velké peníze do team buildingových akcí a sociálních výhod. V malé firmě se vztahy nemusí budovat nákladně a sofistikovaně, jako v korporacích. I pár koblih a ranní pozdrav pronesený s úsměvem dá za několik kladných bodů. Stačí nemít idiotsky sepsanou pracovní smlouvu hemžící se sankcemi a zákazy konkurence, vyžadovat plnění smysluplných pravidel.

Nechápu nesmyslný pohled mnohých „šéfů“, že zaměstnanci jsou mzdový náklad, který musí neustále držet pod kontrolou. Mí zaměstnanci mi pomáhají vydělat. Umí si práci najít a taky ji prodat! Jistěže se takoví nenarodili, takové jsem si je vychoval.

Zkuste to taky, úspěch je zaručený.

uspech_728x90_2

Komentáře

Přidat komentář