… se mě často klienti ptají. Mají tím na mysli zejména situaci, kdy vymáhají peníze po svém darebném obchodním partnerovi. Dokud se na sebe smáli, necítili samozřejmě potřebu cokoliv psát, vždyť je to prima člověk, kterému se dá věřit, na to mají nos! Ale ejhle, cosi se zaseklo v Orloji pražském a úsměv jim na rtech ztuhl. Jak teď mají u soudu prokázat,...
Určitě nemáte žádný doklad o tom, že vznikla smlouva? Lidi se domnívají, že pokud na papíře nenapsali slovo smlouva, tak smlouvu nemají. Často je v tom podporují někteří až příliš dokonalí účetní. Opak je pravdou. Smlouva existuje jednak ústní, ale o té se teď bavit nebudeme. Písemná smlouva vznikne jednoduše když – zákazník pošle dodavateli objednávku a dodavatel ji potvrdí,...
Znáte to: číšník spěchem rudý ve tváři stěží obsluhuje poloprázdný lokál. Utrhuje se na kolegy, ať jej neotravují. Proč o tom píšu? Co to má společné s podnikáním? Já z takové hospody raději odcházím. Vím, že bych se najedl nejdříve za hodinu, neumřel-li bych do té doby žízní. Ovšem podobných pomyslných lokálů je spouta. Jsou to všechny firmy, všichni podnikatelé a všechny...
Už je to tady zas. V den splatnosti a ani týden poté nevidím své peníze za odvedenou práci nebo prodané zboží na účtě. Co s tím? Kdy a jak urgovat? Nedávno mě inspirovala jedna potenciální klientka, která uvažovala o tom, že se obrátí na právníka kvůli vymáhání peněz od dodavatele po asi půl roce od její splatnosti. Možná vám to přijde podivné, možná se...
Název samozřejmě nenavádí ke genocidě pracující třídy. Znám jen pár podnikatelů, kteří nestrávili pár let jako zaměstnanci. Tato zkušenost samozřejmě zanechala své stopy – v myšlenkových pochodech a návycích. Ani si je neuvědomujeme, ale v podnikání mohou znepříjemnit život, ztížit a prodloužit cestu k úspěchu. Zabijte zaměstnance v sobě! Zbavte se zaměstnaneckých návyků, pokud chcete prorazit a ne doplnit statistiky zkrachovalých projektů. Podotýkám,...
Chtěl jsem si vyzkoušet bulvární nadpis přitahující pozornost a dnes mám konečně příležitost. Nejde možná o podvodníky, ale jinak to nazvat neumím. Dostal jsem dnes obálku adresovanou jedné mé firmě. Po otevření na mě vykoukly evropské hvězdy a seriózní vzhled dopisu s hlavičkou European Business Number. „Ó, zajímá se o mně některý z orgánů EU“, blesklo mi logicky hlavou a mohl jsem se těšít...
Představte si, že byste přišli do samoobsluhy a při žádosti o rohlík by vám prodavač neuměl říct jeho cenu. Co byste si o něm pomysleli? Přestože peníze tvoří základ podnikání, neumí si mnoho podnikatelů typu poradci, analytici, marketéři a jiní podobní, jejichž výsledkem práce není nic hmatatelného, o ně říct. Kromě studu a dalších blokujících přesvědčení hraje roli zejména strach ze ztráty...
Pokud si nenapíšete ve smlouvě správně předmět smlouvy, můžete způsobit její neplatnost. To znamená, že bude k ničemu. Velice jednoduše a zbytečně. Jak se tomuto strašáku vyhneme? Naštěstí také jednoduše. Předmětem smlouvy rozumíme text obvykle psaný v druhém článku, nebo jinde na začátku smlouvy. Je v něm popsáno, o čem smlouva vlastně je. Co kdo bude dělat, prodávat, darovat, anebo...
Napsal jsem na toto téma ze zkušeností s mým klientem článek pro portál pomáhající svépomocným stavebníkům domků svepomoci.cz. Pokud se chystáte stavět, inspirujte se
I po 25 letech od revoluce jde zřejmě pořád o zajímavé téma. Soudě alespoň podle jednoho případu, který se kolem mě otřel. Jak má správně vypadat plná moc udělená firmou? Představte si, že majitel firmy (jak se mu laicky pořád říká) odjíždí na dlouhou dovolenou. Třeba vyléčit syndrom vyhoření, nebo tak něco. Nechá pro kamaráda plnou moc, aby...